Учні глухівських шкіл потерпають від "радянщини"

​Глухів - місто з багатими педагогічними традиціями. Тут ще 1874 року було засновано перший в Україні вчительський інститут, який відкрив дорогу в світ низці видатних особистостей: Довженку, Сергеєву-Ценському, Васильченку, ...

Місцеві школи за рівнем підготовки педагогів і знань учнів теж вважалися кращими в області,й, попри свій провінційний статус, бувало, котувалися вище сумських.

Щоправда, це вже в минулому. Останніми роками тутешні учні, надто старшокласники, не демонструють особливих успіхів на олімпіадах обласного та національного рівня, а краща школа - №1 - чи не замикає другу тисячу в загальноукраїнському шкільному рейтингу. Той включає близько 10000 середніх навчальних закладів 2/3 з яких розташовані у селах, й апріорі не витримують конкуренції з міськими школами. Провальними для освіти Глухова виявилися результати минулорічного ЗНО. Середній бал зовнішнього оцінювання у міських випускників досяг умовної "четвірки" (150 балів і вище) лише з двох предметів: української мови й літератури, та історії України. Успішніше за них пройшли ЗНО навіть представники деяких околишніх сільських шкіл.

Причини кризи середньої освітянської ланки більшість фахівців та громадських активістів пов`язують з формальним підходом міськво та директорів шкіл до впровадження профільного навчання. Не останню роль, на їхню думку, грає й те, що підбір педагогічних кадрів давно здійснюється не за фаховими, а іншими критеріями - зокрема, особистої відданості керівнику, налаштованості швидко й без питань виконувати будь-яке завдання "вишестоящего начальства". Ні для кого у Глухові не секрет, що з початку 2000-х років тутешніх шкільних директорів включили до т.зв. владної вертикалі, поклавши на них неофіційний обов`язок забезпечувати виборчий процес - звісно, в потрібному для влади руслі. Це теж не аж ніяк не позитивно позначилось і на загальній атмосфері у середніх навчальних закладах, і - самому навчальному процесі.

Очевидна криза в освітній мережі спонукала громадськість до рішучих дій. Після перемоги на мерських виборах-2015р. Мішеля Терещенко, активісти, низка фахових педагогів та місцевих депутатів створили ініціативну групу з реформування шкільної освіти у Глухові. Її головними пріоритетами визначено створення багатопрофільного ліцею на базі професійно - педагогічного коледжу ГНПУ, і зміна процедури призначення директорів шкіл, з підключенням громадськості. Аби чітко скласти детальне уявлення про ситуацію в освіті, наприкінці березня - початку квітня активісти провели добровільне опитування, в якому взяли участь майже півтисячі батьків школярів. Результати цього, якщо можна так висловитися, соціологічного заміру підтвердили попередні висновки "реформатрів". Так, 312, або 64% учасників засвідчили, що їхні діти вдавалися до послуг репетиторів, і 291(60%) розглядають це як результат низької якості шкільної освіти.

;

Двісті дев’яносто три учасника (60%) щодо шкільного навантаження такої думки: воно непосильне для дитини. В 97 (20%) опитуваних діти-школярі не встигають виконувати домашні завдання, а ще 211 (44%) – встигають, але не завжди. Триста п’ятдесят дев’ять (74%) вважають, що нинішня глухівська школа не готує учнів до якісного складання ЗНО. Трохи менше , але ненабагато – 312 (64%) не задовольняє якість освітніх послуг у Глухові. У 198 (41%) опитаних діти відвідують школу без задоволення, ще 112 (23%) не могли визначитися з відповіддю на це питання. Двісті чотирнадцять (60%) вважають, що наша школа не сприяє розкриттю задатків їх дітей, а 335 (69%) – категорично проти благодійних батьківських внесків. На думку 256(53%) , їхні діти не захищені від психічного та фізичного насильства у школі. І, нарешті, головне: 336 (69%) опитаних впевнені, щодиректорів шкіл слід обирати громадою, за участі батьків. Підтримку чинної моделі – призначення відділом освіти засвідчили 113 учасників опитування (23%), інші запропонували свої варіанти.

Було у цьому опитуванні й ще одна, вельми цікава, деталь. Останній пункт анкети пропонував учасникам викласти свої зауваження з питань, що не увійшли до анкети. Цією можливістю скористалося близько 10% опитаних. Наведемо деякі з зауважень, зберігаючи, по можливості, мову, орфографію, пунктуацію батьків:

" Не маю вже телефона (на прохання зателефонувати, викладене в анкеті - авт.) Був вимушений його продати, щоб заплатити репетитору."

"Дуже важка програма, незрозумілі книжки, байдужість педагогів до предмету, політичні амбіції."

"Подготовка учителей желает быть лучшей. Учителя нашего педуниверситета 80% не могут общаться украинскою мовою. И вообще платить учителям надо по успехам учеников. Наш педуниверситет готовит не учителей, а продавцов на вещевой рынок."

"Обов`язкова українська мова для викладачів, відмовляються вести українською мовою".

" Моя дитина навчається в школі. Учителька говорить російською мовою, аргументуючи це тим,

що вона з Радянського Союзу, а там було все добре! Постійно проводиться агітація з боку представників баптистської секти. Я проти цього."

" Багато уроків вчителі просто не проводять, зайняті своїми справами. Так, іноді виконують домашні завдання - це відписки. Вчителі відразу настроюють своїх учнів на репетиторів.Говорять,що тільки так вони, діти, можуть успішно здати ЗНО. Але виникає питання : що діти роблять у школі?"

" Директора обирати громадою за участі батьків. Можливо,тоді директор буде замислюватись,як підійти до дитини, і до батьків теж."

" Додаткова пропозиція" : Дир-ри шкіл насильно заставляють дітей і батьків збирати пластик, пляшки,а також картон і здавати ( як будто в фонд школи ідуть ці гроші на даний момент картон коштує 2 гр.10 коп, а дітям називають іншу цифру, рызницю приховують собі в кишеню. Ремонти за батьківські кошти,а що виділяэ влада на школи? І давайте чітко зрозуміти класним керівникам,що вони працюють і їм дають за це заробітну плату, а не замовляють у батьківського комітету собі подарунки. З цим нужно покінчити.Так як кожний рік апетит росте, а нам, батькам, жили витягають на всі шкільні запроси.

" Директорів шкіл не треба вибирати в депутати. Вони піклуються за себе, та свої інтереси,а не про школу та дітей!!!!!!!!!

Ганьба таким директорам!!!!!!!!!!

" Задовбала пропаганда радянщини, пропаганда "брацької дружби".

Вимагаю заборонити вплив будь - яких релігійних конфесій на навчання та свідомість моєї дитини!"

" Помочь родителям,запретить школьные поборы.Мы уже устали,а как и за что учить дальше ребенка,школу не интересует. Директора каждый год общешкольного собрания повышают плату сбор на фонд школы.Сколько можно, а во сколько обходится выпускной для родителей?Ужас!!!

"В школе - дедовщина. старшие гоняют младших, а учителя не вмешиваются. Жаловаться выше опасно - задолбут ещё больше."

Отже, що маємо, маємо. Висновки робимо самі.


Опублікував: Андрій Коваленко
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

Конотопський мер: Медведчуківці фактично готували створення "Сумської народної республіки"

понеділок, 1 травень 2017, 14:10

Мер Конотопа Артем Семенихін стверджує: на заході "Українського вибору" колишня керівниця Держархіву пані Гінзбург роздавала гроші присутнім прямо з величезного рюкзака. Мер Конотопа Артем Семенихін, який власноруч розігнав акцію "Українського вибору",...

Операція "Вісла": Етнічна чистка - так, військовий злочин - напевне, але не геноцид

понеділок, 1 травень 2017, 13:20

Комуністична влада Польщі не погидували назвати депортацію "остаточним віирішенням української проблеми", вживши нацистський евфемізм, що позначав Голокост. Напередодні 70-річчя операції «Вісла» ТСН.ua спільно з Українським інститутом пам'яті опублікув...